fbpx
FAQ2020-11-29T12:12:19+00:00
Is het parfumflesje breekbaar?2023-09-25T08:30:36+00:00

Zeker en vast. Dit is handgemaakte keramiek. Het is stevig gemaakt maar alles kan kapot gaan.

Kan ik de parfum gebruiken op mijn zetels of andere huishoudelijk stoffen meubilair?2023-09-25T08:30:39+00:00
Het is over het algemeen geen goed idee om parfum rechtstreeks op zetels of andere stoffen zaken te spuiten. Parfum kan alcohol en andere chemische stoffen bevatten die stoffen kunnen aantasten, vlekken kunnen veroorzaken of de textuur van de stof kunnen veranderen.
Als je de geur van parfum in een kamer wilt verspreiden, kun je beter kiezen voor geurstokjes, geurkaarsen of een luchtverfrisser die speciaal is ontworpen voor die toepassing. Deze producten zijn veiliger en effectiever om een aangename geur in de lucht te verspreiden zonder schade aan stoffen oppervlakken.
Als je per ongeluk parfum op stof hebt gemorst, probeer het dan voorzichtig te deppen met een schone, droge doek om overtollige vloeistof te verwijderen en verdere schade te voorkomen. Het kan echter moeilijk zijn om parfumvlekken volledig te verwijderen, dus wees voorzichtig bij het gebruik van parfum rond stoffen oppervlakken.
is de parfum drinkbaar of kan ik deze verwerken in mijn eten?2023-09-25T08:30:42+00:00
Nee, parfum is niet bedoeld om te worden geconsumeerd en mag nooit worden gegeten of gedronken. Parfums bevatten chemische stoffen en ingrediënten die niet veilig zijn voor inname en kunnen ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken als ze worden geconsumeerd.
Het is belangrijk om parfum uitsluitend op de huid te gebruiken zoals bedoeld en volgens de instructies van de fabrikant. Inname of inwendig gebruik van parfum is gevaarlijk en moet altijd worden vermeden. Als iemand per ongeluk parfum heeft ingenomen, neem dan onmiddellijk contact op met een medisch professional of een gifbestrijdingscentrum voor advies op het Belgisch nummer 070 245 245.
hoe bewaar ik de parfum het best?2023-09-25T08:30:44+00:00
Om parfum het best te bewaren en de kwaliteit ervan te behouden, zijn hier enkele tips:
1. Houd parfum uit direct zonlicht: Blootstelling aan zonlicht kan de geur en samenstelling van parfum veranderen. Bewaar je parfum op een koele, donkere plaats, zoals een lade of kast.
2. Vermijd extreme temperaturen: Hitte en temperatuurschommelingen kunnen parfum verslechteren. Bewaar het bij kamertemperatuur en vermijd plaatsen zoals badkamers, waar de temperatuur en vochtigheid kunnen variëren.
3. Sluit de fles goed af: Zorg ervoor dat de dop of deksel van de parfumfles altijd goed is afgesloten wanneer je het niet gebruikt. Dit voorkomt dat lucht de parfum kan oxideren en de geur kan aantasten.
4. Bewaar parfum in de originele verpakking: De originele verpakking, meestal een doos of koker, beschermt parfum tegen licht en lucht. Als je de originele doos niet meer hebt, kun je de fles in een donkere, niet-doorzichtige doos bewaren.
5. Gebruik geen parfum op geparfumeerde sieraden of kleding: Parfum kan sommige materialen aantasten. Breng het rechtstreeks aan op de huid, bij voorkeur op de pols, nek of achter de oren.
Door deze richtlijnen te volgen, kun je de levensduur en kwaliteit van je parfum maximaliseren, zodat het zo lang mogelijk fris en aangenaam blijft ruiken.
Hoe lang blijft de parfum goed?2023-09-25T08:30:47+00:00

De parfum kan tussen 3- 5 jaar meegaan. Daarna werkt deze nog maar kan dan veranderen van kleur en de kwaliteit kan ook iets verminderen, maar daarvoor is al een getrainde neus voor nodig om deze te onderscheiden.

Al onze parfums worden vers gemaakt.

Zijn de parfums van ROMAIN cruelty free & vegan?2023-09-25T08:30:49+00:00

Jawel dat zijn ze allemaal! We staan daar voor!

Maakt de parfum vlekken op de kleren.2023-09-25T08:30:52+00:00

Parfum kan vlekken op de kledij veroorzaken, vooral als ze rechtstreeks op de stof worden gespoten. Sommige parfums bevatten ingrediënten die olieachtig kunnen zijn en zo vlekken achterlaten.

Is de parfum volledig handgemaakt2023-09-25T08:30:54+00:00

Jazeker! Hier in ROMAIN willen we enkel werken met de beste. Hier hebben we een collaboratie aangegaan met Kristof Lefebre. De eigenaar van het gekende merk Miglot Parfums. Dit product is 100 procent handgemaakt in België, Gent. Waar we ook exteem fier op mogen zijn.

Why can’t we contact ROMAIN by telephone?2023-09-25T07:54:26+00:00

Since we want to keep service high in the barbershop, we decided to switch off the phone so that we can maintain full focus with the customer sitting in the chair. And he deserves that. ROMAIN is committed to service at every level so we put a lot of focus on digitisation. Every query can be found on the website and we regularly sit in our mail box to answer your questions as quickly as possible.

How much does a service at ROMAIN cost?2023-09-25T07:55:37+00:00

When booking an appointment, the price of your chosen ‘treatment’ appears even before you confirm definitively. So feel free to look around there to get an idea. Because so many different combinations are possible (haircut alone, haircut and beard shave, haircut and beard grooming, etc.), it is difficult to give a guide price. So go to ‘Book now’ and click on the treatment that interests you. The price will appear in the next step

How do I make an appointment in the barbershop?2023-09-25T07:58:12+00:00

Very simple. You can schedule at your leisure from your seat on our digital booking system.

Any doubts or questions. Feel free to ask via an email and we will be very happy to help.

How do I find and/or change my appointment?2023-09-25T07:59:54+00:00

Very simply, you can manage your future appointments via
– the ‘manage booking or beheer boeking’ button in his confirmation/reminder e-mail
– on the same device used to make the appointment
Each appointment has a unique token that is also linked to the client

Still in doubt then we are happy to help you further via an email.

Do you cut women or children?2023-09-25T08:01:27+00:00

We do not cut women. We are barbers and therefore specialise in men’s cuts. We cannot provide the same quality for women as for men, and it is precisely that quality that we strive for and stand for.

We do not cut children under the age of 12. We do not have the right accommodation for this. As with women, there are other businesses that can give a much better service than us as far as children are concerned.

I can’t get to my appointment on time, now what?2023-09-25T08:03:20+00:00

Something can always happen that prevents you from getting to your appointment on time. Don’t worry, you can change or cancel your appointment up to 24h before your appointment. (See further in the FAQ how to do this.) If you only know within 24h, send an e-mail to info@romaingehnt.be.

Either way, we will wait 15 minutes anyway. If you are more than 15 minutes late, we unfortunately have to reschedule your appointment. We are not happy to do this. This is so we can get to the next client on time. We definitely want to avoid it becoming a rush against time, which may cause us to miss our quality level.

If you are late , we ask for a concession. After all, in that case, it is not possible to give your appointment to someone else. An hour not cut means an hour no income for us.

I can’t find the button to manage the booking, now what?2023-09-25T08:04:55+00:00

If you want to manage your booking, it is best to do so on the same device with which you initially made the booking. If you make a booking via a PC, no button will be visible on smartphone or tablet and vice versa.

You can always manage your bookings via the website. There you will find in our menu manage bookings. There you can click through and enter your email address and see all your bookings. Be sure to enter the correct e-mail address you used to make a booking. Or you can also click here to manage your bookings.

I want to make an appointment for several people at the same time, how do I do that?2023-09-25T08:07:54+00:00

This is very cumbersome through the booking system. It is best to send an e-mail. Let us know which dates are convenient for you and how many of you want to come. Then we will find the right time together.

Can I order products or gift vouchers from ROMAIN ?2023-09-25T08:10:02+00:00

Yes indeed! There are two options. Products or gift vouchers are available at our physical barbershop in Ghent. You can also order them in our online webshop. In the webshop, you can choose to pick up the products or gift vouchers yourself in the barbershop or have them sent to you. In the latter case, please allow for delivery times.

What is the best way to contact you?2023-09-25T08:11:31+00:00

We like to be fully attentive to our customers. In order not to compromise the quality of cutting and shaving, we do not answer phones. We monitor our mailbox closely, so please feel free to send an email.

Titel

Ga naar de bovenkant